FAQ (Frequently Asked Questions)

iDEAL: Vertrouwd en gemakkelijk betalen via uw eigen bank. Bankoverschrijving: U kunt een bankoverschrijving rechtstreeks vanaf internetbankieren overmaken. PayPal: PayPal is een populaire betaalmethode bij Pro Audio Parts. Het is snel, gemakkelijk en veilig! Bancontact: U betaald rechtstreeks via uw eigen internetbankieromgeving. Klarna: Met Klarna koopt u nu en betaald u later. Bekijk voor volledige informatie over betalingen op onze informatiepagina hierover.
Als consument binnen de EU betaald u de BTW van uw eigen land, Als u uw eigen land invult bij de check-out zal het juiste btw tarief verschijnen. Besteld u buiten Nederland maar binnen de EU en heeft u een geldig BTW nummer? Dan ziet u bij de check-out dat de BTW niet in rekening wordt gebracht. Wij kunnen dan alleen verzenden naar het adres waar het BTW nummer is geregistreerd. Voor verzending zal uw nummer worden gecontroleerd op juistheid. Klopt het nummer niet, dan nemen wij per mail contact met u op, dat levert vertraging op voor uw zending. Controleer het nummer dat u invult goed en vermeld de juiste handelsnaam passend bij dit nummer. Besteld u van buiten de EU, dan ontvangt u een BTW vrije factuur. Een BTW nummer is dan niet nodig. Bij de check-out ziet u dat er geen BTW in rekening wordt gebracht. Het is niet mogelijk vanaf een buitenlands adres zonder BTW te bestellen en dan een aflever adres in Nederland te kiezen. Mogelijk moet u in uw land invoerrechten en BTW betalen. Dit gaat dan via de bezorger van uw bestelling.
Als je snel genoeg bent, d.w.z. als je bestelling nog niet is verwerkt en verzonden, dan kan je nog iets toevoegen aan je bestelling. Kies bij de checkout betalen met paypal en kies voor ophalen. Dan voorkom je dat je nog een keer verzendkosten moet betalen. Heb je dit toch verkeerd gedaan, dan kunnen we het teveel betaalde terug storen. De kosten hiervoor bedragen €7,50 + de kosten van Paypal (3,4%) van de verzendkosten en Mollie (€0.34).
Is uw land niet aangegeven in de afrekenpagina dan kunt u ons het beste een mail sturen met de gewenste producten die u wilt bestellen. U ontvangt dan een gepaste offerte van ons. Vergeet dan niet uw naam, adres e.d. te vermelden. U kunt uw bestelling doormailen naar info@proaudioparts.nl
Producten die bij ons op voorraad zijn en op werkdagen voor 14.00 besteld worden, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Zodat u snel verder kunt! Levertijd van producten die niet op voorraad zijn afhankelijk van onze leveranciers. Deze levertijd kunt u bij ons opvragen via: info@proaudioparts.nl. Bekijk voor volledige informatie over verzendingen en levertijden op onze informatiepagina hierover.
Uw bestelling wordt zorgvuldig verpakt zodat deze niet beschadigd of defect bij u aankomt. We proberen de verpakking zo klein mogelijk te laten zijn en mogelijk wordt oude verpakking hergebruikt. Zo proberen we ons steentje bij te dragen aan een lagere CO2 uitstoot. Wij verzenden via PostNL post met track en trace. U kunt de status van uw pakket ten alle tijden online volgen. Door het covid virus zijn veel Post NL pakketten vertraagd , we vragen uw geduld. Momenteel zijn we in overleg met UPS om een snellere afhandeling aan te bieden. Zodra dit mogelijk is zal dit bij de checkout verschijnen als verzend optie. Zolang dit nog niet het geval is raden wij klanten met verre bestemmingen eerst een prijsopgave te vragen met verzending via UPS. Tegen een geringe meerprijs kunt dan sneller beschikken over uw aankoop Bekijk voor volledige informatie over verzendingen en levertijden op onze informatiepagina hierover.
Veel producten zijn rare of obsolete, deze producten zijn zeer moeilijk of niet meer verkrijgbaar. Wij blijven steeds op zoek naar dergelijke items. Het is dus mogelijk dat uitverkochte item slechts tijdelijk uitverkocht zijn. Zolang een item uitverkocht is kunt u ons een zoekopdracht sturen via het contact formulier. Soms is er een alternatieve oplossing. Kijk voor meer informatie over de leverbaarheid van producten hier.
Consumenten: U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Gekochte onderdelen waar aan is gesoldeerd kunnen wij begrijpelijkerwijs niet terug nemen. Kijk goed of u het juiste onderdeel bestelt, verkeerd bestelde niet gebruikte onderdelen mag u retourneren. Bedrijven: Dan gelden de algemene leveringsvoorwaarden. Gekochte onderdelen waar aan is gesoldeerd kunnen wij begrijpelijkerwijs niet terug nemen. Bekijk voor volledige informatie over retourneren op onze informatiepagina hierover.
The postmen does not ring twice! in most country’s. Sometimes we get complaints that a package has not arrived. We ALWAYS send a direct link to the status of the shipment. It almost always states that a delivery attempt was unsuccessful because the customer was not at home, for example. Almost all forwarders do NOT offer the package a second time, but the package goes to a local pick-up point. Often that is a local post office. Then you have to pick up this package there yourself.! Because a post office is not a warehouse, the package will be returned to us after a while. Against the repayment of the shipping costs, we can then resend the package. In the case of crediting, we only credit the product, not the shipping costs. For customers outside the EU we also charge 10,- restocking costs to compensate for our time for making customs documents.
Neem contact met ons op door onderstaand formulier in te vullen